گزارشی در باره گویش سیوند

پایان نامه
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه شیراز
  • نویسنده نورمحمد رحیمی کازرونی
  • استاد راهنما
  • تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
  • سال انتشار 1356
چکیده

در این رساله گویش سیوند، محل و حوزه جغرافیائی آن معرفی می شود و سپس ساخت آن (مخصوصا" افعال گویش) مورد مطالعه قرار می گیرد. این مطالعه بنیاد ساخت گرایانه دارد. در رساله رابطه گویش سیوندی با گویشهای شمال ایران روشن میشود.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

تحقیق در باره گویش اصفهان و تهران : یک بررسی مقدماتی

مقایسه دو گویش اصفهانی و تهرانی موضوع رساله حاضر است . این مقایسه مقدماتی و در آن بیشتر واجشناسی و بعضی از اختلافات دستوری دو گویش مورد بحث قرار گرفته است .

تحلیل نمونه ی فیزیکی سرریزسطحی سد سیوند

امروزه نقش سدها در زندگی بشر، به‌خصوص درکشورهایی نظیر ایران، به‌عنوان یکی از زیرساخت‌های اساسی درتوسعه‌ی پایدار و بهینه از منابع آب مشهود است. سرریز از سازه‌های مهم هر سد می‌باشد که امکان خروج سیلاب‌های اضافه بر ظرفیت آبگیر سد را میسر می‌سازد. به عبارت دیگر، تنظیم ارتفاع و حجم آب دریاچه‌ی پشت سد از دیگر کاربردهای مهم سرریزهاست. از بین سرریزها، سرریز سطحی، به‌خاطر بازده هیدرولیکی بالا، بیشترین ک...

متن کامل

فعل در گویش شهمیرزادی

شهمیرزاد یکی از شهرهای  استان سمنان است. گویش مردمان این شهر با زبان فارسی قدیم و گویش مازندرانی آمیخته­است. بعضی فعل‌ها در گویش شهمیرزادی بازماندۀ شکل کهن افعال در زبان فارسی دری، فارسی میانه و ایرانی باستان است. امروزه کاربرد بسیاری از افعال با آنچه در ادوار آغازین به کار می‌‌رفته، تفاوت‌های زیادی یافته است؛ اما هنوز بازماندۀ افعال کهن را در بعضی گویش‌ها می‌توان یافت؛ از جمله  شباهت‌های زیادی...

متن کامل

رسوب شناسی رودخانه سیوند

46/59y-14/88 x: وزن مواد حمل شده بر حسب تن در روز y: دبی جریان رودخانه بر حسب مترمکعب در ثانیه و بر اساس روش epm میزان رسوب تولید شده حدود 51449/4 تن در سال تخمین زده میشود. در روش مقایسه ای csy بین زیر حوضه های رودخانه سیوند، اهمیت رسوبزایی زیر حوضه ها به ترتیب زیر خواهد بود. 2>5>4>3>1 زیر حوضه این ترتیب با ترتیب بدست آمده از روش epm کاملا هماهنگ است .

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه شیراز

کلمات کلیدی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023